Ofte Stillede Spørgsmål

Nedenfor er en liste med det oftest stillede spørgsmål.

Generelle Spørgsmål 

Hvilke Smartphones reparerer i?

Vi reparerer primært på Apple, Samsung og Huawei.
Har man dog en reparation på enheder som Blackberry, HTC, Nokia eller lign.
Så giver vi selvfølgelig et u-forpligtet tilbud på en reparation af dette.

I sjældne tilfælde kan vores leverandører ikke levere den ønskede varer. Det kan skyldes at produktionen af originale reservedele er stoppet på fabrikken, eller hvis leverandøren bare ikke har det på lager på det givende tidspunkt.

Jeg forsøgte selv at reparere min Smartphone, kan i stadig lave en diagnose eller reparation?

Hovedsageligt kan vi sagtens tage imod din adskilte enhed. I nogle tilfælde har vi set at telefonen har taget yderligere skader, hvis der ikke er overholdt basale forholdsregler til reparationen. Dem kan vi selvfølgelig ikke stå inden for. Dette bliver til gengæld oplyst inden vi går i gang med den udvidede diagnose, eller reparation.

Vi råder altid til at man samler telefonens interne beskyttelses plader, connectorer og stik inden man afleverer enheden. Det gør vi grundet at man typisk har et system til hvordan skruerne skal sidde i telefonen, og det derfor gør det langt sværere for os at samle enheden, hvis der bliver afleveret en pose med 16 forskellige skruer til en telefon der er komplet adskildt.

Jeg har mere end et problem med min smartphone, kan jeg få et tilbud på at få repareret flere ting på en gang?

Det kan du selvfølgelig godt. I nogle tilfælde sparer du også penge, når du får lavet flere ting på én gang.

Eksempler der kan nævnes er:
Skift af skærm & batteri i samme reparation, sparer dig for 100 kr i det samlede beløb, da vi “spare” tid ved alligevel at skulle have skærmen afmonteret. Derfor trækkes 100 kr fra batteri prisen.

Udskiftning af ladestik & Rensning af gitter/filter ved højtaler og mikrofon.
Ved udskiftning af ladestik renser vi grundigt dit gitter/filter, så højtaleren og mikrofonen går klart og tydeligt igennem. Besparelsen ligger ved rensning, som vi udfører helt gratis ved skift af ladestik. Det er ikke u-normalt at en reparatør lige kører en hurtig børste over gitteret, så filteret bliver renset en lille smule. Men hos os, sørger vi for at det er meget grundigt renset. Dette koster normalt 100 kr.

Mail-In Reparation Spørgsmål

Kan jeg sende min enhed ind til reparation?

Du kan sende din enhed til os, hvis enheden er på vores liste over mail-in enheder. Hvis du har spørgsmål, eller hvis din enhed ikke er på listen over mail-in enheder, skal du blot kontakte vores teknikere via. mail eller opkald. Vores tekniker vil derefter vejlede eller bekræfte om din enhed kan sendes ind til reparation.

Hvad skal pakken indeholde, når jeg sender min enhed til reparation?

Vi har i de fleste tilfælde ikke brug for andet end enheden selv.
I sjældne tilfælde hvor vi ikke har det tilbehør der kræves hjemme, så som opladeren til en HP bærbar, kan det dog være nødvendigt at sende opladeren med i pakken.

Skulle man være i tvivl om der skal tilbehør med i pakken, bedes du kontakte vores teknikere via. mail eller opkald.

Skal i bruge koden til min telefon?

Vi har ikke krav på at få oplyst koden til din telefon. Vi respektere dit privatliv, og hvis du ikke er tryg ved at indlevere din telefon med kode til. Det begrænser os dog i at teste funktioner som kamera, Wi-Fi, Bluetooth, GPS, og kompas. Dette kan derfor først testes, når du kommer tilbage til butikken og åbner telefonen så vi kan teste funktionerne med dig.

Har i brug for mit Sim kort?

Vi har ikke brug for dit sim kort ved reparation af din enhed. Ved test af 3G/4G eller signal, har vi alt tilbehør der skal bruges til at undersøge og teste dette.

Vandskade Reparation

Hvad skal jeg gøre hvis min enhed får vand eller væske?

Sluk din enhed hurtigst muligt, og forsøg ikke at tænde den. Det bedste du kan gøre er at komme med din enhed hurtigst muligt, da det giver os en bedre chance for at reparere din enhed. Hvis du ikke kan komme til en af vores butikker inden for kort tid, så skal du prøve at tørre din enhed så godt som muligt. Når du tørre telefonen, skal du sørge for at alt visuelt vand eller væske er tørret af telefonen, derefter råder vi til at du vender telefonen på hovedet, altså med øre højtaler og kamera ned af, eller ligger telefonen med skærmen ned af. Grunden til at vi råder til dette, er at man skal prøve at undgå at vandet løber for meget frem og tilbage i telefonen. Jo mere vandet bliver rystet rundt i telefonen, jo mere skade gør det. Derfor burde man sørger for at at formindske skaden ved at “ofre” en del af enheden. Skærme er oftest langt billigere end et ødelagt board, og derfor råder vi til at vende skærmen ned af. Den sekundære metode som er at vende telefonen på hovedet, er grundet at telefonens mest vitale dele, risici komponenter og board komponenter sidder i områderne omkring midten og bunden af telefonen. De gode gamle skrøner med at ligge telefonen i ris, på en radiator eller i en ovn er IKKE noget vi råder til. Ris trækker fugten til sig, hvilket lyder som en rigtig god ide. Men når du trækker i fugten fra væsken, så trækker du fugten ned i gennem telefonen, hvilket kan forårsage skader på flere vitale dele end nødvendigt. Det lyder måske underligt, men lad hellere fugten forblive i telefonen, frem for at at trække alt fugt ud, eller få det til at fordampe. Lige så snart du fjerner fugten fra telefonen, begynder “irings-processen” først rigtigt.

Det er altid svært at forholde sig til vand-skader, hvad der er bedst og hvad der er forkert. Men disse tips er hvad vi har haft bedst held og succes med 🙂

Min enhed har været vand-skadet, men virker nu fint udover en enkelt funktion. Skal den stadig have en fuld vandskade diagnose?

Det er et spørgsmål der er meget svært at svare på. Det letteste at gøre er at kontakte en af vores teknikere, forklare dit problem, og så kan man via en samtale udelukke nogle muligheder, og få den vejledning der behøves i situationen.

Hvor lang tid tager en vandskade reparation?

Vandskade reparationer tager generelt mellem 1 – 24 timer. I sjældne tilfælde op til 5 dage. Diagnosen, eller reparationen er forskellig alt efter hvor medtaget telefonen er. Derfor kan tiderne variere med store mellemrum. I nogle tilfælde skal der udskiftes forskellige komponenter på boardet, og det er i mange tilfælde længerevarende reparationer, da man skal måle og tjekke en masse komponenter.

Vores teknikere vil naturligvis vurdere omfanget af reparationen, og give dig en tidshorisont ved indlevering af dit produkt.

Reparation af skærm

Efter at have tabt min telefon, er touch funktionen blevet dårlig eller ødelagt. Kan det repareres ved et skærm skift?

Ja, touch funktionen vil blive genoprettet ved skærm skift. Din skærm mister touch funktionen grundet det hårde slag skærmen modtager ved et stød mod en hård overflade. Tjek vores artikel om udskiftning af skærm og lær mere om funktionerne i skærmen, og reparations processen.

Hvad er de typiske indikationer på at min telefon skal have et skærm skift?

Hvis telefonens LCD har flerfarvede streger ned gennem skærmen, har døde pixel eller white/black spots på skærmen, så har telefonens LCD taget skade og skal derfor have ny skærm.

Har man derudover problemer med touch, eller glas splinter fra det ødelagte glas, så skal telefonen også bruge et skærm skift.

Glasset på min telefon er i stykker, og laver splinter af glas, men er stadig fuld funktionel. Hvad kan jeg gøre?

Hvis det ødelagte glas bliver en irritation, eller direkte laver skade på dine fingre, så råder vi naturligvis til at få skiftet skærmen på din telefon. Skulle du dog ikke lige have muligheden for at få skiftet skærmen lige nu og her, så kan du sætte noget tyndt tape på din skærm, så glas splinterne bliver holdt inde, og stadig bruge den til de mest basale ting. Touchen kan i nogle tilfælde blive påvirket en smule, og derfor er dette kun en midlertidig løsning.

Fik du ikke det svar du ønskede? Tøv ikke med at sende os en besked eller ringe til en af vores teknikere!

Kontakt os